Van noord naar zuid - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 November 2018 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Na een weekje in Coromandel was het leuk om weer terug te zijn in Pauanui. Tot aan mijn trip naar het zuiden hier weer veel gedaan. Allereerst stond zaterdag steampunk op het programma. Zelfs nu ik er geweest ben vind ik het nog moeilijk om te omschrijven wat het is. Ik denk dat een soort festival het beste in de buurt komt en mensen zijn allemaal verkleed in een victoriaanse stijl en alles heeft te maken met de industriële revolutie. Er is oa een markt en een grote parade. Bijzonder om te zien en een leuke dag van gemaakt.
Op woensdag zijn we met een hele groep naar hobbiton geweest. Hier is een deel van de lord of the rings en hobbit films opgenomen. Super leuk om in het echt te zien. Ongelooflijk wat deze films hebben betekend voor nieuw zeeland. Er komen nog steeds massa’s toeristen op af. Deze dag stond in het teken van Vinna. Een meisje uit Vanuatu (een eiland op een paar uur vliegen hier vandaan ) wat Michelle en Kylie jaren geleden hebben ontmoet. Zij had een lelijke ontsteking aan haar been en kon niet geholpen worden in haar thuisland. Er is toen geld ingezameld waardoor Vinna naar NZ kon komen en inmiddels is zij succesvol geopereerd en is haar leven gered. Zij gaat binnenkort weer naar huis en deze dag was voor haar georganiseerd als een soort afscheid. Ontzettend leuk om deel van uit te mogen maken en haar te ontmoeten.
Op donderdag met Paul naar cathedral cove geweest. Een super mooi strand waar we lekker gewandeld en gezwommen hebben.

Vrijdag was het dan echt tijd om te vertrekken richting het zuiden. Van Auckland naar christchurch gevlogen en een nachtje in een hostel geslapen. Zaterdagochtend is de bus vertrokken. We zijn nu 2 dagen onderweg en zijn in Hanmer Springs geweest wat voornamelijk bekend staat om de hot Pools, en op dit moment zijn we in kaikoura. Het weer is hier gelukkig nog prachtig en vanmiddag een flink stuk gewandeld en een whale watching tour gedaan. Een enorme walvis kunnen spotten en wat dolfijnen wat erg leuk was. Volgende grote stap wordt het Abel tasman park waar ik veel zin in heb. Het is hier ontzettend mooi. Heel anders dan in het noorden, veel ruigere natuur en (nog) dunner bevolkt.

• 18 November 2018 - 07:11

Henk:

Hoi Mirjam,
    Wat leuk om jou zo te volgen. Kunt wel zien dat je erg aan het genieten bent. Veel plezier in het verre Oosten!
    Groeten
    Henk

• 19 November 2018 - 03:21

Janine:

Geweldig om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en hebt gezien. Ga nog lekker genieten. Toevallig werd ik vanmorgen op Facebook herinnerd aan een hele leuke foto. Zwarte Piet Mirjam samen met Lieke op het Rabobank sinterklaas feest. Tot het volgende verslag, altijd weer leuk om te lezen.