De laatste!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu De laatste!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu

De laatste!!

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

10 December 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na een paar weken dan eindelijk even rust, tijd en goede WiFi om het vervolg op mijn laatste blog te schrijven.
Na heel veel indrukken en prachtige natuur zijn we met de groep in Queenstown aangekomen. Hier blijven we 3 nachtjes, wat ook wel even lekker is na bijna elke dag opnieuw je koffer pakken. Queenstown staat bekend om alle activiteiten die hier te doen zijn. Je kunt bungeejumpen, skydiven, raften en dat soort dingen. Niet helemaal aan mij besteed en gelukkig ging lang niet iedereen dit doen, of maar voor een paar uurtjes, en hebben we vooral genoten van het mooie weer en het stadje. Wel zijn we met de gondel de berg op gegaan en hebben we een aantal rondjes “luging” gedaan. Dat is een soort parcourtje wat je volgt in iets wat lijkt op een mix tussen een kart en een karretje van de rodelbaan. Super leuk om te doen en prachtig uitzicht vanaf de berg. Ohja en natuurlijk de legendarische Fergburger gegeten. Waarschijnlijk alleen bekend bij diegenen die ooit in Queenstown geweest zijn, maar zeker de moeite waard om een half uur voor in de rij te staan.
We hebben de hele trip geluk gehad met het weer. De vooruitzichten waren erg slecht en in Queenstown sneeuwde het bijvoorbeeld nog de week voor wij er waren. Toen wij er waren was het een heerlijke 24 graden en zonnig. Super lucky dus!
Na Queenstown kwamen we op onze laatste bestemming aan, Mount Cook. Een beetje afgelegen, maar wederom prachtig. We hadden hier niet veel tijd helaas, dus alleen een wandeling van ongeveer 3 uur gedaan en geslapen. Op vrijdag eindigde onze tour in Christchurch. Gedurende de dag afscheid genomen van alle nieuwe vrienden wat toch altijd een beetje een gek gevoel is als je 2 weken fulltime met elkaar optrekt. Een aantal bleven nog in de stad, dus met z’n 4en naar de film geweest als afsluiting.
Het was wennen, maar toch ook wel weer heel lekker om even om mezelf te zijn. 2 weken met 4 personen in voornamelijk stapelbedden op 1 kamer slapen is niet heel goed voor je nachtrust. Dus zaterdag lekker genoten van een privé hotelkamer en een beetje relaxen. In Christchurch zelf is niet super veel te beleven. Ze zijn nog steeds druk bezig met de wederopbouw na de aardbeving van 8 jaar geleden. De sporen hiervan zijn nog steeds zichtbaar.

Op zondag ben ik met de bus terug gegaan naar Picton en heb ik vervolgens de ferry gepakt naar mijn inmiddels oh zo geliefde Wellington. Ik was hier natuurlijk al eerder, maar vond dat ik tijd te kort kwam, dus dit was een mooie gelegenheid om nog even een paar dagen hier door te brengen. Paul’s moeder Francie was zo lief om mij bij haar thuis uit te nodigen, dus ik heb een paar dagen heerlijk kunnen genieten van haar kookkunsten.
Tijdens mijn vorige trip naar Wellington was het koud, regenachtig en stormde het. Zelfs toen vond ik het al een bijzondere stad. Deze keer was het super zonnig en een aangename temperatuur en was de stad absoluut op zijn mooist. Het is moeilijk te beschrijven waarom ik dit zo leuk vind, maar het is de hele sfeer die de stad ademt. Het is vriendelijk, kleinschalig, direct aan het water en overal waar je kijkt zie je heuvels waar huizen op gebouwd zijn. Ik heb maandag dan ook enorm genoten van gewoon rondwandelen in de stad. Ook ben ik terug gegaan naar Te Papa, het nationale museum, omdat we vorige keer niet alles konden zien. Deze keer de expositie “ Gallipoli” bezocht over de 1e WO. Dat leeft hier meer dan de 2e WO, omdat er in de 1e WO zoveel slachtoffers gevallen zijn.
In de middag met de cablecar de berg op gegaan en lekker geluncht in het park. Echt een super dag. Op dinsdag naar Weta workshop geweest. Hier wilden we vorige keer een rondleiding doen maar die was volgeboekt, dus dit nu alsnog gedaan. Een kijkje kunnen nemen in het atelier waar allerlei filmattributen gemaakt worden. Super leuk! In de middag lekker naar de film geweest omdat het een beetje regenachtig was.

Woensdag was het weer tijd om terug te vliegen naar Auckland. Hier heeft Michelle mij opgepikt en hebben we overnacht bij vrienden van hen. Een paar dagen om de stad en de buitenwijken te ontdekken wat ook erg leuk was. Maar ik blijf erbij, geef mij maar Wellington!

Op dit moment ben ik weer terug in Pauanui. Hier blijf ik tot volgende week woensdag. Dan vertrekken we naar Kylie om daar met de hele familie een week kerstvakantie te hebben en kerst te vieren. Ook ontzettend leuk en een mooie afsluiter van mijn trip want daarna kom ik weer naar huis! Deze 1,5 week gebruik ik lekker om even te relaxen van het rondreizen, af en toe naar het strand te gaan en verder even niet zoveel.

Wat mij betreft dan ook het einde van mijn blogs, omdat er weinig spectaculaire dingen meer op het programma staan. Ohja, paardrijden morgen maar vooruit, daar hoef ik geen hele blog aan te wijden :-). Ontzettend lief en leuk dat jullie me allemaal zo gevolgd hebben. Ik heb m’n best gedaan om jullie zoveel mogelijk mee te nemen in alle avonturen en telkens realiseerde ik me weer hoeveel gave dingen ik gedaan heb. De tijd gaat zo snel dat je daar niet altijd bij stil staat, dus dit was voor mij ook een mooie manier om alles nog even voorbij te laten komen.

Ik ga nog even genieten van de zon en hoop jullie allemaal weer te zien na 28 december!

  • 11 December 2018 - 03:08

    Sanne:

    Wauw!!! De laatste alweer! En wat een gave ervaringen! Geniet nog heerlijk van je laatste weekjes daar! Hele fijne kerst! Dikke kus uit Meteren!

  • 11 December 2018 - 03:45

    Manon E:

    Ahh de laatste alweer! De tijd is gevlogen!
    Mooie avonturen beleefd

  • 11 December 2018 - 03:58

    Janine:

    Hai Mirjam, wat een mooi verhaal weer en naar wat heb je inderdaad al veel gezien en meegemaakt. Ga nog lekker even genieten van de laatste weken want het vliegt voorbij. Kijk er wel weer naar uit om je te zien en te spreken, ben erg benieuwd naar nog meer verhalen. Een hele fijne kerstdagen!

  • 11 December 2018 - 16:06

    Sandra:

    He Mirjam,
    Super leuk om je blogs te lezen.
    Geniet nog even van de laatste weken.

    Gr. Sandra

  • 13 December 2018 - 18:53

    Mirjam Van Krieken:

    Heeeey Mirjam,

    Een enorme gave reis heb je daar, zeg! Wow! Ook gaaf om zoveel verschillende mensen te ontmoeten. Wat vliegt de tijd dan...

    Heeeel veel plezier in je laatste weken. En alvast fijne Kerstdagen :-)!

    Groetjes, Mirjam v K

  • 13 December 2018 - 18:55

    Mirjam Van Krieken:

    Haha wat leuk die Rummikub :-)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 01 Okt. 2018
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 3584

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2018 - 28 December 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: