Whakatane en Coromandel town - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu Whakatane en Coromandel town - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu

Whakatane en Coromandel town

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

10 November 2018 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Alweer eventjes geleden sinds mijn laatste verslag, dus de hoogste tijd om weer even te vertellen wat ik allemaal beleefd heb en waar ik ben geweest.
Op 23 oktober ben ik voor een weekje naar Kylie en Anton gegaan. Kylie is de dochter van Paul & Michelle en zij wonen met hun 3 zoons ( Malachi van 8, Judah van 5 en Ezra van 1 )op een prachtige locatie vlakbij Whakatane. Eerst ongeveer 2 uurtjes met de bus naar Tauranga en daar opgepikt door Anton en nog 40 min naar hun huis. Ik heb vooral lekker meegedraaid in hun gezin, Kylie geholpen met het aanleggen van een groentetuin en fish & chips gegeten op het strand met hun vrienden. Ook een kijkje mogen nemen op de school van de jongens. Hoogtepunt voor mij in deze week was toch wel het bezoek aan Rotorua. Dit is een beetje de place to be als je wat meer wilt zien van de Maori cultuur. In Rotorua is een soort park, Te Puia, waar je alles kunt leren over de Maori en waar prachtige hot water springs en mudpools te zien zijn. In het park zelf werden we verwelkomd met een traditionele haka. Een soort welkomstceremonie van de Maori. Daarna mochten we naar binnen in de Marae waar we ongeveer 3 kwartier konden genieten van traditionele Maori dans en zang. Echt ontzettend leuk om te zien. De rest van de dag onszelf vermaakt in het park. Op dinsdag kwamen Michelle en haar moeder mij ophalen en zijn we nog een nachtje gebleven om de verjaardag van Malachi op woensdag te kunnen vieren.

Van woensdag tot zondag weer een paar dagen in Pauanui geweest. Uiteraard nog een keertje de berg op geweest, want we hebben als doel gesteld dat ik de Pinnacles walk ga doen. Een wandeling van een paar uur door de bush. Ik heb er zelf nog een beetje een hard hoofd in, maar we gaan zien of dit gaat lukken. In deze dagen ook kennis gemaakt met Dusty. Een Canadese meid van mijn leeftijd die ook bij Paul & Michelle logeert. Zij kent hen al langer, en was voor even terug in Nieuw Zeeland. Zij houdt erg van wandklimmen en ik ben natuurlijk de beroerdste niet, dus op donderdag zijn we naar Hamilton gereden en hebben we een middagje in een sporthal doorgebracht. Voor mij de eerste keer, maar het ging best goed, dus weer een leuke ervaring rijker.

Op zondag weer naar Coromandel town vertrokken voor een kerkdienst. Deze keer ben ik daar gebleven, want ik blijf een paar dagen bij Natascha en Paul. Zij wonen in een soort commune en zijn toch echt wel een soort hippies te noemen, compleet met dreadlocks voor Natascha en een baard en lang haar voor Paul. Zij wonen daar met hun 2 tienerzoons. Eerlijk gezegd was het even wennen, maar daarna een paar super leuke dagen gehad. Ik heb Natascha geholpen met het inrichten van een aantal kamers voor airbnb. Daarnaast zijn we een dagje naar Whitianga geweest en hebben we het prachtige New Chum beach bezocht. Een van de mooiste stranden die ik ooit gezien heb. Ook heb ik hier een treinrit gedaan met de Drivers Creek railway. Een lokaal toeristisch treintje, dat je meeneemt door de bush, de heuvel op naar de meest prachtige uitzichten. De week werd afgesloten voor mij met een potluck diner. Iedereen uit de buurt werd uitgenodigd en neemt wat te eten mee. Dit wordt veel gedaan hier en is ontzettend gezellig.

Op dit moment ben ik een weekje in Pauanui. Vrijdag vlieg ik naar Christchurch waar ik een tour ga doen van 2 weken over het Zuidereiland. Heel erg veel zin in, want het Zuidereiland schijnt super gaaf te zijn. De meeste kiwi’s komen hier ook niet vaak en reageren allemaal met oohhh en wauw als ik vertel wat ik allemaal ga zien en doen. Ik probeer dan wat regelmatiger iets te posten.

  • 10 November 2018 - 04:29

    Mirjam Van Krieken:

    Gaaf, Mirjam! Super dat je zo op sleeptouw wordt genomen! En daar een insider van de kiwi’s wordt ;-).

    Gaaf Rotorua! Hangt daar een heerlijk luchtje! En benieuwd wat je van de kerkdiensten vond. Tikkeltje anders dan in Waardenburg/Neerijnen hè ;-)...

    Veel plezier nog!

  • 10 November 2018 - 05:39

    Kees-Jan:

    Super gaaf wat je allemaal beleeft. Veel plezier op het Zuidereiland!

  • 10 November 2018 - 06:41

    Aline Nijhoff:

    Weer een leuk verhaal! Super om zo mee te kunnen lezen wat je allemaal doet daar!
    Veel plezier op het Zuidereiland volgende week!
    Ennuh, volgens mij kan jij alle sporten uitoefenen als je daar vandaan komt ;) niets is meer te gek voor je!

  • 12 November 2018 - 11:29

    Arnoud:

    Wat leuk om alle verhalen te lezen en wat een prachtige foto's.
    Heel veel plezier nog!

  • 12 November 2018 - 17:51

    Liesbeth:

    Hi Myriam! Wat super leuk om je zo te volgen. Je reis klinkt fantastisch. Super dat Paul & Michelle je zo veel moois laten zien. En ik ben ook heel benieuwd naar je verhalen over het Zuidereiland. En natuurlijk de rest van je avonturen ;-)

    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 01 Okt. 2018
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 3588

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2018 - 28 December 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: