Wellington part 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu Wellington part 2 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mirjam As - WaarBenJij.nu

Wellington part 2

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Oktober 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het weer in Wellngton is echt heel anders dan in het noorden waar ik veel verblijf. Het is heel veranderlijk, vaak een stuk kouder en er is vooral heeeel veeeel wind. Op zaterdagochtend voelde het dan ook aan als winter en het regende. We hebben even rustig aan gedaan en een beetje winkeltjes bekeken waar we een presentje voor Paul’s moeder konden kopen als dank voor haar gastvrijheid. ‘S Middags klaarde het weer ineens heel erg op en vonden P&M het toch echt tijd worden voor mijn eerste bergwandeling. Zij zijn zelf fanatieke sporters en wandelen veel in de bergen. Ik had er al wel een klein beetje op gerekend ( lees: ik was er bang voor ) dat ze mij op sleeptouw zouden gaan nemen, dus compleet uitgerust met splinternieuwe wandelschoenen kon mijn tocht beginnen. We hebben een wandeling gedaan van ongeveer 2 uur die “Butterfly Creek” heet. In mijn ogen echt wel een pittige wandeling die flink bergop ging. En niet zomaar over normale wegen, maar echt door de bush met af en toe een beetje klimmen en klauteren over boomstammen en stronken. Ik was daarom natuurlijk apetrots toen ik de top had bereikt. En volgens P&M had ik het goed gedaan voor een eerste keer, ik kon namelijk nog praten en dat is blijkbaar de graadmeter. Daarna over het strand weer terug, want het was ineens prachtig en warm weer geworden, dus nog even lekker van genoten.
‘ s Avonds weer genoten van Francies kookkunsten en een beetje op tijd naar bed, want de eerste 2 nachten ging slapen goed, maar nu toch een beetje last van jetlag. Zondag weer terug gereden naar Pauanui.

Deze week even een weekje landen in mijn huisje en echt acclimatiseren. Tot nu toe van hot naar her gereisd, dus wel lekker om even in het normale ritme te komen en te bedenken hoe ik de rest van mijn tijd hier in ga richten.

Ik heb super mooie foto’s gemaakt van alles, maar helaas lukt het op dit moment niet om iets te uploaden. De WiFi verbinding is hier blijkbaar heel traag, waardoor het verwerken van de foto’s niet lukt. Hopelijk komende tijd ergens anders nog wel!

  • 19 Oktober 2018 - 10:36

    Hanneke:

    Hahaha, goed dat je die schoenen aangeschaft had! Gaaf hoor, om zo het land te ontdekken...

  • 19 Oktober 2018 - 14:31

    Marianne:

    Hee Mirjam!

    Wat leuk om je avonturen zo te volgen :) Zo te lezen heb je al heel wat gezien en gedaan, leuk!! Nu lekker acclimatiseren en plannen maken. Ik ben benieuwd wat je volgende avontuur wordt! Geniet van je tijd daar!

    Liefs,
    De reislustige bekende ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 01 Okt. 2018
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 3590

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2018 - 28 December 2018

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: